FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Nowe Audi A4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transfermovies.fora.pl Strona Główna :: Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mati_f1
Moderator Junior
Moderator Junior



Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Pon 17:26, 31 Gru 2007    Temat postu: Nowe Audi A4

Nowe Audi A4 z najnowocześniejszym dieslem już do kupienia w Polsce.

[link widoczny dla zalogowanych]

Opisu Audi A4 nie rozpocznę od żadnej ciekawej historii ani od wymienienia rzucających się w oczy cech wyglądu auta. W tym szczególnym wypadku należy w pierwszej kolejności opowiedzieć o silniku, bo oto, proszę państwa, w koncernie Volkswagen Audi Group nadszedł kres ery pompowtryskiwaczy. Spod maski Audi czy Volkswagena nie usłyszymy już klasycznego klekotu - jego miejsce zajął płynny i delikatny terkot, jaki wydają silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni Common rail.

[link widoczny dla zalogowanych]

Koncern długo zwlekał z wprowadzeniem tego rozwiązania do swojego najpopularniejszego silnika 2,0 TDI (3,0 TDI i 2,7 TDI już od jakiegoś czasu mają bezpośredni wtrysk paliwa). Można się więc zastanawiać, czy wdrożenie tej nowości miało na celu ulepszenie działania pojazdów czy może zwyczajnie było reakcją na coraz bardziej surowe normy dotyczące czystości spalin?

[link widoczny dla zalogowanych]

Po przejażdżce nowym A4 muszę przyznać, że jego układ zasilania ma same zalety. Oprócz wspomnianej cichszej pracy można zauważyć, że silnik znacznie płynniej oddaje moc. Na niskich obrotach mamy więcej mocy i momentu, dzięki czemu samochód lepiej przyspiesza na wyższych biegach. Zwiększono również moc na wyższych obrotach, co sprawiło, że motor stał się podobny do typowych "benzyniaków". Moc przyrasta więc stopniowo - w miarę wchodzenia na obroty - i daje nieco więcej radości z kręcenia silnika (odcięcie przesunięto do około 5 tys. obrotów). Praktyczny zakres użytecznych obrotów to 2-4 tys.

[link widoczny dla zalogowanych]

Mimo że moc ani moment obrotowy nie uległy zmianie, to właśnie dzięki tej "benzynowej" charakterystyce mamy wrażenie, że samochód lepiej przyspiesza. Zwiększyła się szybkość reakcji na dodanie gazu, a moment nakręcania turbiny przy obrotach wynoszących 1-1,5 tys. przebiega mniej gwałtownie niż do tej pory.

[link widoczny dla zalogowanych]

Producent twierdzi, że przy okazji zmniejszyło się spalanie - o 0,5 l - w stosunku do silnika wyposażonego w pompowtryskiwacze. Teraz wynosi ono średnio 5 l na 100 km.

[img]http://e.autokrata.pl/a1627/74e3bf410003203347612c90[/img]

Należy wspomnieć także o wyglądzie zewnętrznym samochodu. Nowe A4 urosło w stosunku do poprzednika o kilka centymetrów z każdej strony.

[link widoczny dla zalogowanych]

Znacznie zwiększył się również rozstaw osi, co w praktyce oznacza dużo więcej przestrzeni we wnętrzu auta. Faktycznie środek nowej A4 przypomina raczej małą limuzynę A6 niż typowego sedana klasy średniej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Samochód już w standardzie wyposażony jest w duży wyświetlacz komputera umieszczony na środku deski rozdzielczej (to również ukłon w stronę A6), automatyczną klimatyzację, dobry system audio i wiele systemów podnoszących bezpieczeństwo. Jednak prawdziwe wrażenie robi lista wyposażenia dodatkowego - małe Audi możemy zaopatrzyć w większość systemów, które do niedawna były dostępne tylko dla limuzyn klasy A8. Na naszej liście życzeń znaleźć się może adaptacyjny tempomat (automatycznie utrzymuje odległość od samochodów przed nami), system kontroli pasa ruchu (zapobiega zjechaniu z wyznaczonych pasów ruchu) czy system adaptacyjnej kontroli samochodu z trybem sportowym i komfortowym (dostosowują pracę układu wspomagania kierownicy, silnika, skrzyni biegów i zawieszenia do preferencji kierowcy). Warto wspomnieć również o takich dodatkach jak wentylowane siedzenia czy system audio Bang&Olufsen z 14 głośnikami (dla ciekawych podaję cenę - około 4 tys. zł).

[link widoczny dla zalogowanych]

Z zewnątrz stylistyka A4 wyraźnie nawiązuje do przedstawionego niedawno, nieco mniejszego A5 - jest agresywna i jednoznacznie kojarzy się z samochodem sportowym. Nie potrzeba tu żadnego pakietu S-line, żeby zrobić wrażenie na ulicy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Z przodu świetnie prezentują się diody do jazdy dziennej oraz bardzo agresywny przedni zderzak. Z boku od razu zauważymy nowe wzory felg oraz ciekawie wyglądające przetłoczenia nadające samochodowi dynamiki. Z tyłu można zauważyć wyeksponowane końcówki wydechu (w każdej wersji silnikowej). Całe zestawienie jest naprawdę bardzo efektowne.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na razie oferta silnikowa obejmuje benzynowe 1,8 TFSI i 3,2 FSI oraz diesle 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Największe silniki mają napęd 4x4. Ceny samochodów dostępnych na naszym rynku rozpoczynają się od 128 tys. zł (z silnikiem 2,0 TDI).
Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mati_f1 dnia Pon 17:28, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transfermovies.fora.pl Strona Główna :: Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     www.transfermovies.fora.pl: O wszystkim i o niczym...     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin